Stravování a jídelničky

Potraviny

Potraviny

Příspěvekod prcek1712 » pon 04. srp 2014 6:47:29

Ahoj, chctěla bych požádat o pár rad :)

1.) Je dobré, když hodně často jím vejce k večeři.. někdy i každý den celý týden?
2.) Jaký máte názor na "čínské" opékané nudle? Jsou škodlivé?
3.) Můžu se "předávkovat" zeleniny? :D Poslední dobou jsem hodně trpěla na nadýmání a napadlo mě, že to může být i tím, že za den sním i 400g mrkve + další zelenina a ovce. Může to být z vlákniny?
5.) A co hřibová smaženice k snídani? :?

Děkuji předem za odpovědi :)
prcek1712
 
Příspěvky: 9

Re: Potraviny

Příspěvekod prcek1712 » pon 04. srp 2014 6:48:44

Jo a ještě jedna věc mě trápí a to jsou ryby, které jím taky hodně. Prý se mají jíst 2x do týdne a víc už to škodí... já je občas sním i 3-4x za týden :|
prcek1712
 
Příspěvky: 9

Zobrazit nabídku

Re: Potraviny

Příspěvekod Sobík » čtv 07. srp 2014 9:52:44

Ahoj

1) Vejce kromě kvalitních bílkovin s sebou přináší také vyšší množství živočišného tuku včetně cholesterolu. Když je člověk zdráv a aktivní, více vajec na porci mu neublíží. Stejně tak, když je bude jíst každý den večer. Pokud ti to takto vyhovuje, klidně to praktikuj, na druhou stranu i tvůj organismus jistě ocení větší pestrost.

2) Čínská strava podávaná v restauracích se vyznačuje hlavně vysokým množstvím glutamátu, který zde slouží jako základní zvýrazňovač chuti jinak celkem obyčejných a někdy i méně kvalitních surovin. Vzhledem k tomu, že glutamát sodný se používá v potravinářství na denním pořádku a jeho konzumaci se tak těžko vyhýbá, není dobré stravovat se v čínských podnicích denně (kvůli překračování doporučené denní dávky sodíku). Co se týče domácí přípravy čínských nudlí - v tom nevidím problém.

3) Snažil bych se zeleninu držet do půl kila na den. Nadýmání vzniká z více příčin, a nadměrná konzumace zeleniny může být jednou z nich.

4) Lesní houby jsou složením asi z 90% voda a z 10% látky, které tělo těžko tráví. Jako hlavní porce dne není proto smaženice zcela ideální pro její nízkou nutriční i energetickou hodnotu. Beru sbírání hub ale jako koníček a to se bez smaženice neobejde, a tak zde platí to samé jako pro čínské nudle. Když to není každý den...

5) Rybí maso/mořské plody 2x týdně jsou spíše doporučeným minimem, kterého v naší zemi mnoho lidí ani nedosáhne. 4x týdně ryba, nejlépe mořského typu, je luxus. Hodně se dříve řešila například rtuť, kterou méně kvalitní rybí maso obsahuje (resp. také záleží na chovu). Dle mého to však není až takový strašák. Obyvatelé přímořských států mají ryby na talíři ještě častěji než ty, a jak jim to prospívá. ;-)
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 782
Bydliště: Lanškroun


Zpět na Stravování a jídelničky

cron
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

Přihlásit se