Stravování a jídelničky

Správné množství živin

Správné množství živin

Příspěvekod Libuška » čtv 14. srp 2014 11:41:47

Zdravím.
Chtěla bych se zeptat, jaké by mělo být správné množství živin (tuky, cukry, bílkoviny)a je důležité hlídat si příjem v kJ? Mám to počítat ze současné váhy nebo z "ideální,doporučené" váhy? Výška 170cm, věk 34 let, váha 54kg, sedavé zaměstnání.
Je správný výpočet 40g tuků,160g sacharidů, 80g bílkovin. A počítá se do příjmu živin i ovoce a zelenina?
Připadá mi, že na snídani mám velké množství sacharidů (když bych měla vše rozdělit např. do 6 porcí)př.mé snídaně jogurt 80g,vločky 30g a ovoce = bílkoviny 14,56 g, sacharidy 76,13 g z toho cukry (ovoce)50,04 g, tuky 9,69 g.

Asi něco dělám špatně, protože mívám hlad i po jedné hodině co jsem jedla.

Kolikrát týdně by se vlastně mělo cvičit - fitko? Někde doporučují 2 až 3x týdně jinde tvrdí, že je to málo tzn. bez efektu.
Děkujiiii
Libuška
 

Re: Správné množství živin

Příspěvekod jacek » čtv 14. srp 2014 12:24:34

http://www.vseokulturistice.cz/kolik-bi ... -svalu_106
jacek
 

Re: Správné množství živin

Příspěvekod jacek » čtv 14. srp 2014 12:25:31

poraď si najdeš tam všechno
jacek
 

Zobrazit nabídku

Re: Správné množství živin

Příspěvekod Sobík » čtv 14. srp 2014 12:26:52

Ahoj,

Pokud stavím jídelníček, počítám s nutričními hodnotami všech surovin, s energetickým rozložením na porcích i s celkovým denním příjmem kalorií. Stejně tak lidská těla mají v určité denní doby různé potřeby a i k tomu se přihlíží.

Netuším, co je ve tvém případě ideální nebo doporučená váha, dle mého se však nemusíš bát přijímat více kalorií než je tomu doposud. Jednak máš nějaké váhové rezervy vůči své výšce a jednak, pokud jsi dobře spočítala živiny, energeticky jsi nyní někde na hranici svého bazálního metabolismu, což pro tělo není to pravé, zvlášť, pokud do toho ještě cvičíš.

Vyšší počet sacharidů na snídaní je v pořádku. Je to denní doba, kdy je tělo potřebuje a dobře je zužitkuje.

Ideální je nastavit si hlavní porce dne na vyšší energetickou hodnotu (20 až 35% z celkového denního energetického příjmu) a svačinami pak doplnit zbytek a minimalizovat odchylky pro následující dny.

Důvod k hladu běžně způsobuje méně vhodná volba potravin nebo malé porce (je možné, že máš rychlý metabolismus, který na porci potřebuje více živin).

Osobně bych navýšil příjem alespoň na 6500 kJ denně, s následujícím rozložením živin:

Bílkoviny - 65g (1105 kJ)
Sacharidy - 205g (3495 kJ)
Tuky - 50g (1900 kJ)

Vždy je každopádně vhodnější více jíst a více se hýbat, že se na jedno z toho upínat.

Kolikrát týdně do fitka - na to asi nelze konkrétně odpovědět. Někdo se tam za hodinu dokáže zničit tak, že se další dva dny nehne, jiný se ani nezapotí. Záleží tedy také na zvolené intenzitě a rychlosti regenerace. Sportovci mohou cvičit každý den intenzivně, protože dodržují speciální jídelníčky a mají zcela odlišný denní režim oproti jiným lidem, pro které je 3x týdně fitko plně dostačující. I pohyb by však měl být různorodý a návštěvy posiloven je dobré proložit jinými aktivitami.
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 782
Bydliště: Lanškroun


Zpět na Stravování a jídelničky

cron
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

Přihlásit se