Stravování a jídelničky

Strava po treninku

Strava po treninku

Příspěvekod Fitness123 » sob 03. led 2015 7:57:54

Ahoj chtela bych inspiraci co se tyce jidla:)) . Potrebuji nabrat a zakulatit se. Vazim 51, vyska 165, cist. Svalova hmota 25kg, tuk 5 kg. Silovy trenink 3 tydne , do toho trx, nike traning a nekdy zuzkalight. Chtela bych inspiraci na jidla po treninku treba odpoledni svacina, prevazne cvicim kolem 5,6,7 vecer takze veca a pak druha veca je jasna ale o vikendu jdu treba po obede. Snidan kolem 6,7 rano ovesne vlocky v ruznych podopach, palacinky, livance, kolacky atd k nim tvraho, jodurt, arasidove maslo ovoce, vlocky kolem 50-70gr . Pak nejaka svacina , obed maso, ryba, tofu, smakou k tomu 60-70gr prilohy a zelenina bud dusena nebo cerstva, odpoledni svacinu mam vetsinou ve forme tvarohu, cottage atd dost casto upravene do kolace s proteinem nebo ovocem a orisky. Veca podobne jako obed ale dost casto bez prilohy pouze zelenina proto. zde bych asi tu prilohu mela zaradit kor kdyz mam po treninku ze? A druha veca casein, tvaroh orisky. Do ted jšem spise schazovala nebo udrzovala . Muzu byt treba odpoledni svacina po treninku ovesna kase, ryze s bilkama, cottage atd?? Vzdy po treninku mam protein. Dik
Fitness123
 
Příspěvky: 3

Re: Strava po treninku

Příspěvekod Sobík » sob 03. led 2015 9:54:58

Ahoj,

suroviny, které máš ve svém jídelníčku, se mi libí. Skladba by tedy měla být funkční i pro nabírání, jen je třeba zvednout energetický příjem, ať už navýšením objemu jednotlivých porcí, jejich počtem v rámci dne, doplněním více produktů s vyšší kalorickou hodnotou (například tuků) nebo ještě dalším výživovým suplementem (případně jiným proteinovým koncentrátem). Večeře bez přílohy je v rámci redukce v některých případech v pořádku, ale při součtu všech tvých fyzických současných aktivit a cíli nabrat, jsou zde komplexní sacharidy takřka již nezbytností.

Co se týče odpolední svačiny nebo jídla okolo tréninku obecně...

Krátce před ním je vhodné konzumovat snadno stravitelné potraviny obsahující spíše sacharidy (disponují vyšším glykemickým indexem) - pšeničné pečivo, výrobky z kukuřičné mouky, kysaný mléčný výrobek (jogurt, kefír, acidko). Sacharidů nepřijímat mnoho (roztahují se v žaludku - způsobovaly by nepříjemné pocity) a podobně je to s kaseinovou bílkovinou, která si v žaludku déle poleží a mohla by zde během tréninku překážet.

Ihned po tréninku přijdou vhod potraviny obsahující jednoduché sacharidy, ale zároveň nižší množství tuku a vlákniny (zpomalovalo by se trávení). Opět se může jednat například o kysané mléčné výrobky, sušenou syrovátku, sunar, pudink, domácí sladké pečivo či zralejší ovoce. Následně proteinový suplement, u kterého záleží jak koncentrovaný je - teoreticky může zastoupit i sacharidovou část.

Ovesná kaše, rýže s bílky je také v pořádku. Cottage tělo pomaleji tráví, ale pokud ti to nezpůsobuje zažívací problémy a stále kvalitně regeneruješ, může být.

Další porce již dle jídelníčku a obecných racionálních doporučení.

Je to odpověď, jakou jsi hledala?

Jak vysoko chceš směrovat ručičku na váze? 60kg +-?
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 782
Bydliště: Lanškroun

Re: Strava po treninku

Příspěvekod Fitness123 » sob 03. led 2015 10:57:16

Dekuji za vycerpavajici odpoved:). Zajimal me vas nazor kazdy to ma jinak:) nekdo pred treninek naopak sacharidy doporucuje. Takze jsem tam ted supla pecene bataty, kruti maso a duseny hrasek a za 2 hodiny mam trenink.:) jinak ja nemam danou vahu . Jde mi o to abych se zakulatila a nebyla tak kostnata:)) kolik mam na vaze moc neresim kdyz uz tak centrimetry.:)
Fitness123
 
Příspěvky: 3

Re: Strava po treninku

Příspěvekod Sobík » sob 03. led 2015 11:28:31

Konkrétní potřeby zůstávají stejně individuální záležitostí, a je třeba nakonec vždy vysledovat, co je přínosné právě pro tebe.

Do dvou hodin už bude takto složená porce jídla vesměs strávená, takže by neměla při tréninku v žaludku nijak obtěžovat.

Přišlo mi, že váhu sleduješ spolu se složením těla podle úvodního příspěvku. Mnohdy je také lepší mít stanovený definovatelný cíl. Ale s tvým přístupem souhlasím. ;-)
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 782
Bydliště: Lanškroun

Zobrazit nabídku

Re: Strava po treninku

Příspěvekod Fitness123 » sob 03. led 2015 16:59:26

Se silovým treninkem jsem zacala pred mesicem a par dni do te doby jsem jela rok a pul zuzku light takze jsem byla zrovna na mereni abych videla kolik svalu jde nabrat domacim cvicenim :) a take budou vysledky po silovem treninku proto vim ty hodnoty:))
Fitness123
 
Příspěvky: 3


Zpět na Stravování a jídelničky

cron
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

Přihlásit se