Stravování a jídelničky

Jídelníček (běh,posilování)

Jídelníček (běh,posilování)

Příspěvekod Amatérka » pon 23. lis 2015 21:23:05

Dobrý večer,
jsem 15tiletá studentka.Měřím 163 cm a vážím 56kg.
Věnuji si běhu hlavně proto, protože to má pozitivní vliv na mou psychiku. Dalším důvodem je samozřejmě kondička a snaha o kilečka dolů =D Běhám min. 6x týdně. Denně min. 4 km. Vždy od 5 hodin odpoledne.
Po běhu si dávám tabatu. Cvičila jsem pouze s vlastní váhou. Nyní zařazuji činky. (dřepy se zátěží apod.) Ze čtení různých článků o výživě jsem zmatená. Chtěla bych se zeptat na stravování. Nejsem si jistá co je správné před a po cvičení, když kombinuji aktivity. Proto se obracím na Vás.

Ukázka jídelníčku:
Snídaně: Ovesná kaše (banán,mandarinka,mandle)
Svačina: ovoce+jogurt nebo celzrný rohlík ( salám,sýr,salát,paprika)
Oběd : rýže + kuřecí
Svačina: Míchaná vajíčka se žampiony
Večeře: kuskus (sýr,zelenina,tuňák)
Večeře II: salát
Amatérka
 

Zobrazit nabídku

Re: Jídelníček (běh,posilování)

Příspěvekod Sobík » čtv 26. lis 2015 12:40:03

Ahoj,

pro slečny ve tvém věku je přirozený pohyb důležitý, stejně jako posilování. Co se týče jídelníčku, snažil bych se, aby hlavní tři chody (snídaně, oběd, večeře) obsahovaly částí kvalitní bílkoviny, u svačin pak může naopak převahovat sacharidová složka. Pokud běháš mezi svačinou a večeří, svačina by měla být lehce stravitelná (raději tedy ne tvaroh, ne velká porce masa, příliš tučné produkty), aby ti při pohybu v žaludku nepřekážela. Po ukončení aktivity pak přijde běžná porce večeře.

Tvá zmatenost z toho, co se kde dočteš, vychází především z toho, že ne všechno je pro každého vhodné. Těla fungují různě a mají odlišné potřeby. Vždy je proto důležité zkoušet a vysledovat, co vyhovuje právě tobě.

Lehce bych tvůj jídelníček upravil:

  • Snídaně: Jemné ovesné/pohankové vločky s kandovaným ovocem zalité mlékem nebo s bílým jogurtem
  • Svačina: Celozrnné pečivo s žervé/termizovanou pomazánkou
  • Oběd: Kuřecí maso s rýží a dušenou zeleninou
  • Svačina: Čerstvé ovoce, vlašské ořechy, kysaný mléčný výrobek
  • Večeře: Kuskus s tuňákem a čerstvou zeleninou
  • Svačina: Zeleninový salát (s nízkotučným sýrem)

Skladba je ale samozřejmě jedna věc, stále záleží na velikosti jednotlivých porcí, trojpoměru živin a celkovém energetickém příjmu za celý den. Tahle část se však po internetu obtížněji řeší, aby byla dostatečně přesná. Tak to ber spíš jako možnou inspiraci.
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 782
Bydliště: Lanškroun


Zpět na Stravování a jídelničky

cron
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

Přihlásit se