Stravování a jídelničky

Předtréninkové jídlo

Předtréninkové jídlo

Příspěvekod Ramboone » úte 21. úno 2017 13:15:30

Ahoj, jaké jídlo bys mi doporučil před posilováním ve fitku? Dávám si vydatnější oběd, např. 140g řeckého jogurtu Milko, lžíci řepkového oleje, 100g jáhel, 200g dušené mrkve, potom mám před tréninkem ještě menší svačinu, např. 50g žitných vloček, 100g bílého jogurtu Hollandia, 10g kakaa. Po této svačině jdu vždy za 1,5 hodiny cvičit, je to tak správně? Nebo by bylo lepší dát si nějaké větší jídlo a potom jít posilovat až za 2 hod?
Ramboone
 
Příspěvky: 15

Re: Předtréninkové jídlo

Příspěvekod Sobík » úte 21. úno 2017 16:32:53

Ahoj,

abys z před-tréninkové porce stravy vytěžil maximum, je důležité vědět, co je tvým cílem. Pro dosažení redukce tuku nebo naopak nabírání svalů a dle zvolené intenzity tréninku se tedy mohou lišit nutriční potřeby (především se jinak pracuje s množstvím sacharidů). Každopádně obecně je vhodné přijmout nižší množství komplexních sacharidů (například 30 až 40g), kvalitní bílkoviny (maso, vejce, kysané mléčné výrobky, proteiňák) (15 až 20g) i zdraví prospěšné tuky (5 až 10g). Časový rozestup mezi posledním jídlem a začátkem tréninku okolo hodiny až hodiny a půl je v pořádku. Za předpokladu objemnější porce může být doba samozřejmě prodloužena.
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 782
Bydliště: Lanškroun

Re: Předtréninkové jídlo

Příspěvekod Ramboone » stř 22. úno 2017 7:19:55

Děkuji ti za odpověď, mám za cíl nabrat svalovou hmotu, trénink mám čtyřikrát týdně posilování s činkami+1x týdně kardio, posilovací trénink mi trvá max hodinu, spíše cvičím jen 50 min, někdy jen čistých 40 minut, když nepočítám rozcvičování a strečink. Cvičím s delší pauzou mezi sériemi a cviky, asi minutu pauzuji mezi sériemi. Pokud bych si tedy dával menší svačinu před posilováním, poté šel za 1,5 hodiny cvičit, co by bylo dobré jíst?
Ramboone
 
Příspěvky: 15

Zobrazit nabídku

Re: Předtréninkové jídlo

Příspěvekod Sobík » stř 22. úno 2017 9:38:19

Krom svačiny, kterou sám zmiňuješ, mohou další vypadat například takto (pro ulehčení přípravy se může jednat o zbylou část porce oběda):

  • Šmakoun s jáhlovými vločkami
  • Krůtí plátek s rýží
  • Tuňák s pohankou a dušenou zeleninou
  • Jogurt s čerstvým ovocem a chia semínky
  • Kefir s kukuřičným chlebíčkem a vlašskými ořechy
  • Knackebrot s termizovanou pomazánkou a šunkou
  • Listový salát s kuřecím masem a opečenými tousty

Důležité je mít na paměti dva body. Neměl bys na trénink jít přeplněný, ani hladový, což určuje právě skladba porce předtrénikového jídla a její načasování, a kvalitu tréninku a následující regeneraci ovlivňuje strava za cca posledních 24 hodin, takže není důležité pouze to, co svačíš, ale všechny položky jídelníčku, a pracovat s nimi správně v případě, že střídáš těžké a lehké tréninky.
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 782
Bydliště: Lanškroun


Zpět na Stravování a jídelničky

cron
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

Přihlásit se