Muži

Michalův deník

Michalův deník

Příspěvekod fishboy » úte 26. úno 2013 19:24:31

Zdravím,

Jmenuji se Michal je mi 20 let a měřím 188 centimetrů. Už něco přes 3 měsíce hubnu a snažím se i posilovat. Jím zdravě, vařím si a připravuji jídla zejména od pana Petra Hlaváčka. Na začátku jsem vážil něco přes 130 kilo a v současnosti vážím 104,6 kilo. Snažím se cvičit a jíst tak jak se má a myslím se že i podle výsledků mi to docela jde, ale nejsem si jistý a ta nejistota mě štve :). A také bych chtěl už trochu více nabírat svalovou hmotu.

Jak už jsem psal výše se stravou si myslím že nemám problém, ale napíšu jsem aspon zhruba co jím a budu rád za komentáře k tomu co jím špatně. Jím každé tři hodiny. K snídaní si dávám ovesnou kaši http://domaciposilovna.cz/stravovani-a- ... ne-vlocky/ velmi podobnou téhle a někdy si dávám místo toho 2 míchaná vajíčka ze šunkou a k tomu nějakou zeleninu. K dopolední svačině jím celozrnný chléb (cca 200g) namazaný někdy máslem jindy nějakým čerstvým sýrem s co nejmenším obsahem tuku a cca 50g drůbeží šunky s co největším obsahem masa, někdy si místo toho dám nějakou tvarohovou pomazánku. K obědu si dávám vždy nějaké maso(ryba, kuře) a k němu jako přílohu rýži, těstoviny nebo brambory. Většinou jsou to recepty z této knihy http://www.knihcentrum.cz/jidlo-jako-zi ... l/d-93576/. K odpolední svačině jím většinou to samý jako k dopolední svačině ale menší porci a k tomu si dám nějakou zeleninu. A k večeři si vařím zase recepty z knihy Jídlo a životní styl.

Co se týče sportu myslím si že jsem aktivní dost. Chodím dvakrát týdně do posilovny. Jeden den posiluji prsa, biceps a břicho. Prsa: většinou dělám tři cviky každý cvik 5 serií po 10-12 opakováních. Biceps 1 nekdy 2 cviky 5 serií po 10-12 opakováních. A na břicho dělám tři cviky (jeden cvik na horní břišní, jeden cvik na dolní břišní a jeden cvik na šikmý břišní) 5 serií a opakování většinou dokovaď můžu :). A druhý den posiluji záda, triceps a ramena. Záda cvičím stejně jak prsa triceps stejně jak biceps a na ramena dělám většinou dva cviky 5 serií 12-10 opakování. Dny kdy necvičím chodím běhat vždy přibližně na hodinu a držím tep na 70% maxima.

A teď moje otázky měl bych používat nějaký doplněk stravy pro růst svalů nebo je ještě brzo a měl bych ještě zhubnout? Znáte nějaký knížky o posilování a stravování které byste doporučili?

Předem děkuji za komentáře a odpovědi na moje otázky
fishboy
 
Příspěvky: 3

Zobrazit nabídku

Re: Michalův deník

Příspěvekod Ronka » čtv 24. říj 2013 7:09:18

Ahoj, nevím, jestli o to stojíš, ale teď sem si o četla, koukam, že ti nikdo neodpověděl, tak mě zajímá, jestli si dal do pořádku aspoň něco.
Je tě kus chlapa, tvoje porce budou určitě jiný, než moje, ale určitě bych se zaměřila na pár jednoduchých věcí.
1. dopoledne spíš sacharidy, to znamená: cereální pečivo, ovoce, přičemž pokud hubneš a nemáš ten den aktivitu, tak ovoci, jako banány, ananas nebo i ty sladký žlutý melouny se vyhni. Dej si je v den, kdy víš, že budeš potřebovat energii na trénink. Poslední velkou dávku sacharidů bys měl mít k obědu, to jsou ty těstoviny, brambory, rýže. Mozek se neživí bílkovinama, mozek prostě cukry potřebuje. Důležité je taky jaké. Nejlepší jsou ty přírodní, pokud si chceš dosladit, opět lepší sladké dopoledne je na to nejlepší med, javorový sirup, sirup z agáve, stévie (taková sladká rostlina), přinejhorším třtinový cukr, obohacený třeba ještě melasou, ale bílému cukru bych se vyhla úplně. Není v něm žádná živina, v tom tmavém jsou aspoň nějaké minerály.
Takže já se řídím takhle:
DOPOLEDNE
větší podíl sacharidů, ovoce a o něco méně zeleniny a bílkovin
OBĚD
vyvážen na sacharidy i bílkoviny, zelenina
ODPOLEDNE
větší podíl bílkovin, hlavně zelenina, kus ovoce před tréninkem, minimum ostatních sacharidů (to ale neznamená, že kus chlapa, jako ty by se nemohl dát večer po tréninku steak a kus brambory ve slupce a doplnit to horou zeleniny, jen bych vynechala ty sacharidový sváči typu chleba - to kvůli redukci, až začneš budovat jen hmotu a bude z tebe hora svalů, bylo by to asi i jinak, ono vůbec, kulturisti pak jedí malé dávky cca desetkrát denně, aby měli žaludek neroztahanej a taky protože toho už ani víc nedaj :lol: )
2. Nějaký ten malý sacharid si dej taky před tréninkem, jinak ne. Nabije tělo a půjde to líp.
3. Pokud trénuješ dvakrát týdně, pak mezi těmito tréninky by měl být rozestup aspoň jednoho, nejlépe dvou dnů. Svaly totiž rostou a reagujou na aktivitu ještě 24 hodin, potřebují se zregenerovat, aby mohli růst a být fit na spalování tuků.
4. Tvá otázka, co se týče doplňků stravy. Ráno by bylo fajn si dát na lačno jen vodu s citronem - to je přírodní - nebo naředěný pomerančový, grepový, nebo nějaký prostě citrusový džus. 100 %, žádná ředěná srágora, ale jak říkám, jeden vymačkaný citron do sklenice vody je taky fajn. Kyselé prostředí tělu svědčí, nahodí to metabolismus a tělo začne lépe spalovat a trávit. Je pak nejlepší se do hodiny dobře nasnídat. Ovesná kaše jde, ale možná bych doporučila to víc střídat s něčím jiným než jen vajíčky. Měl by ten jídelníček být pestřejší. Ovesná kaše je samá vláknina, střeva s tím mají mraky práce, někdy jim udělej třeba banánové lívance. Banán poránu tě taky super nakopne. (recept sem našla tu http://rutina.cz/bananove-livance-p6) Dej si to třeba o víkend, když budeš mít víc času si to udělat. Svačina je celkem velká, spíš mi to připadá jak dvě moje snídaně, já dávám k svačinám bílkoviny - jogurt, kvalitní bílý a ovoce - dopoledne. Odpoledne pak třeba kefír a banán (když se pak chystam cvičit a chci i cukr) nebo kefír a zeleninový salát. Více méně hodně redukuju (mam dole už 10 kg, ale tak jsem holka a začínala jsem na 90 kg, teď mam pod 80 konečně, ale stále to není ono), takže odpoledne se už moc chlebem, byť cereálním, žitným ani těstovinama a prostě sacharidama necpu. Odpoledne nasadím bílkoviny, hlavně po cvičení, místo masa (nejsem vegetarián, jen mi to maso občas už leze krkem) dám šmakouna - ten dělá teď i bílkovinný přílohový nudle, jestli to znáš, dělají i spoustu salátů teď, není to zase až tak drahý, vyjde to cca max. na 50 kč salát a 70 kč ty nudle (ale já je mam na dvakrát).
Jo - jiný doplňky - používala jsem před cvičením spalovače tuku, myslím, že jeden konkrétní zabíral dobře, ale je dražší a podle mě, se bez něj obejdu i tak, ale myslím, že opravdu jsem díky němu měla víc energie a víc mi to tělo spalovalo a ten metabolismus byl celkově takovej o málo zrychlenější, byl to tenhle http://www.all4fit.cz/spalovace-tuku-2/ ... 120-kapsli .
Co ti neublíží a rozhodně je fajn pro svaly jsou různý regenerační aminokyseliny, ale zvolila bych je jen pouze v případě, že už chceš nabírat víc svalový hmoty. Tys zhubl už hodně, takže klidně můžeš začít i když si řikáš, že ještě nejsi tak "zhublý" jak bys chtěl. Ale pamatuj: Čím víc svalů máš, tím víc tuku spálíš. To svaly spalujou tuky, když jich budeš mít víc, rychleji je odbouráš.
Osobně jsem zastánce si dát do půl hodiny po tréninku proteinový nápoj. Doporučuji ty od Weidera. Můžeš si vybrat ze spousty příchutí a jsou všechny bez aspartamu, což je nějaký umělý sladidlo, no ne moc dobrý, ale spekuluje se o tom. (viz internet: Aspartam je jedno z nejznámějších umělých náhradních sladidel. Je asi 200× sladší než sacharosa,[1] bez chuťově výrazných vedlejších pachutí. Na trhu se objevuje pod různými obchodními značkami (nejznámější je asi NutraSweet, dále pak Canderel, Equal, Fansweet, Irbis). Jeho dopady na zdraví jsou předmětem sporů a spekulací. Na potravinách bývá označován jako Aspartame, APM nebo E951.)
Ten protejňák udělá to, že ti po tréninku dodá do svalů proteiny, aby sval mohl růst, taky ho to regeneruje a mam vyzkoušený, že pokud si ho dam, tak i druhej den je ta bolest svalů o něco snesitelnější a necítím se, jak když mě přejel parní válec, ale spíš tak příjemně napumpovaně. Prostě pak nejsem zralá dva dny umírat v bolestech z namožených svalů. Když sem ten protejňák vynechala, svaly bolely mnohem víc a hlavně dýl a taky jsem pak nemohla za den, dva podat ten samej výkon, jako předtím.
No, vezmi si z toho, co jsem tu napsala, co chceš, třeba si řekneš, že sem blbka a nemam pravdu, nebo prostě vůbec si to nepřečteš. Jen sem se tímhle taky hodně zabývala a prostě mam načteno, tak nevidím důvod neříct svůj názor. Třeba sis na to za tu dobu přišel sám. Zdravím tě a drž se ;)
Ronka
 


Zpět na Muži

cron
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

Přihlásit se