Doplňky stravy

Protein

Re: Protein

Příspěvekod Sobík » čtv 27. čer 2013 6:48:36

Roman píše:Ahoj Sobík,
Pripojím sa aj ja ako amatér, cvičím asi tak 1.5 roka, za ten čas som nabral 11-12kg, pravdupovediac som ani nevedel, že po tréningu treba brať rýchle sacharidy, vždy som si dal srvátkový proteín (85%) a po chvíli plnohodnotné jedlo. Na večer tvaroh so semiačkami a tesne pred spaním menšiu dávku čisto sušené vaječné bielka (rozmiešané vo vode). Cukru sa snažím vyhýbať. Asi tak posledného pol roka mám konštantnú hmotnosť, vidno brušné svaly, tak som rozmýšlal, či by som pár kg naviac mohol nabrať zaradením zdravších rýchlych sacharidov (2 x banán, med, hrozienka) po tréningu, alebo je lepší maltodextrín / hroznový cukor?


Romane, pravda, že samotný 85% protein po tréninku už je na hraně, ale pokud jej užíváš i v jinou denní dobu, zase se ti může v něm vyšší obsah bílkovin hodit.

K tomu co píšeš... Kombinoval bych to. Ovoce obsahující jednoduchý cukr, který se ale do krve uvolňuje pomaleji, bych míchal s maltodextrinem a zmíněným proteiňákem. V případě, že by sis koupil proteiňák s poměrem bílkovin okolo 60%, už bych maltu nepřidával, pouze to ovoce.

Pokud si myslíš, že tréninkový plán máš dobrý, problém růstové stagnace bych viděl ve stravě. Možná ani ne tak v jejím složením, ale nízké energetické hodnotě. Jednoduše bych zvýšil velikosti všech denních porcí a sledoval, jaké výsledky se dostaví. Druhá možnost je podstoupit analýzu složení těla a zjistit tak svojí denní energetickou potřebu a na základě tohoto údaje pak svůj jídelníček upravit.
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 778
Bydliště: Lanškroun

Re: Protein

Příspěvekod Roman » čtv 27. čer 2013 8:00:16

Sobík, ďakujem, zostanem pri 85% srvátkovom proteíne, pri ostatných neviem čo do nich popridávajú, skúsim ten maltodextrín, ale postupne a opatrne. Keď som po trénigu pridal do proteínu med, tak som cítil pri ďalšom tréningu vyššiu silu, tak niečo na tom bude.
Sobík, ako to máš poriešené s posilovaním v letných horúčavách? Ja mám domácu posilovňu a cvičiť pri 26 stupňoch, zapnutom ventilátore je riadny záhul. V lete cvičím hneď skoro ráno - od 5:30, je chladnejšie, predtým si dám banán (viac nestíham).
Roman
 

Re: Protein

Příspěvekod Sobík » čtv 27. čer 2013 11:05:29

Martin píše:Tak pokud je to tak jak říkáš tak je zbytečný kupovat gainer :) Co se týče proitenaku tak na tom uplně šetřit nebudu nechám si spíš od tebe nějaký tedy doporučit který máš odzkoušený a víš že je v pohodě :twisted:


Kdybych si teď kupoval proteiňák pro sebe, zvolil bych některý z těchto:


+ každý z nich bych po tréninku zkombinoval ještě s maltodextrinem.

Ceny uvádím takové, které mám pod svým osobním účtem na shop.kulturistika.com. Pokud by sis některý z produktů vybral a nenašel jinde lepší cenu, mohu ti je případně objednat přes sebe.
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 778
Bydliště: Lanškroun

Re: Protein

Příspěvekod Sobík » čtv 27. čer 2013 13:38:28

Roman píše:Sobík, ďakujem, zostanem pri 85% srvátkovom proteíne, pri ostatných neviem čo do nich popridávajú, skúsim ten maltodextrín, ale postupne a opatrne. Keď som po trénigu pridal do proteínu med, tak som cítil pri ďalšom tréningu vyššiu silu, tak niečo na tom bude.
Sobík, ako to máš poriešené s posilovaním v letných horúčavách? Ja mám domácu posilovňu a cvičiť pri 26 stupňoch, zapnutom ventilátore je riadny záhul. V lete cvičím hneď skoro ráno - od 5:30, je chladnejšie, predtým si dám banán (viac nestíham).


Když se podíváš na složení (obecně doporučuji kupovat pouze takové produkty, které jej uvádí v co nejpodrobnější formě) proteinových koktejlů, ve většině případů zde jako sacharidová složka bude právě maltodextrin. Sám ale razím cestu koupit kvalitnější proteiňák a další samostatně dostupné složky si do něj přimíchat podle momentální potřeby.

Osobně se v horkých dnech snažím vyhýbat velké fyzické zátěži, zvlášť má-li být vykonávána mezi stěnami. Kromě toho, že je člověk dříve vyčerpaný a těžko z nedostatku sil poctivě tréninkovou jednotku odcvičí, zhoršena je také následná regenerace. Takže raději vyšlápnu na kole nebo se věnuji jiné venkovní aktivitě.

Cvičení se zátěží prakticky nalačno takhle z rána není moc vhodné - po noci je tělo vyhladověné, rychleji se vyčerpají zásoby krevního cukru a snadněji tak spadneš do hypoglykemie. Když už, namíchej si k tomu banánu opět proteiňák s maltou a nebo aspoň zařaď BCAA + maltu pro ochranu svalové hmoty a získání více energie.
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 778
Bydliště: Lanškroun

Re: Protein

Příspěvekod Návštěvník » pon 06. říj 2014 16:35:05

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, cvicim doma už asi třictvrte roku a mám pocit, ze to nemá žádné výsledky. Kamarádi berou nějaké proteiny, tak jsem přemýšlel, ze bych to taky zkusil. Je mi skoro 18, vazim 95kg a merim 197cm. Nepodařilo byste mi něco prosím s těmi proteiny?
Návštěvník
 

Re: Protein

Příspěvekod Sobík » pon 06. říj 2014 19:51:07

Ahoj,

základem tělesné proměny je vždy kvalitní jídelníček a poctivý trénink. Předně tedy hledej chybu zde, protože pokud jen jedno z toho není splněno, ani sportovní suplementy nepřinesou s nejvyšší pravděpodobností žádné výsledky, pouze zbytečně vyhodíš peníze.
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 778
Bydliště: Lanškroun

Re: Protein

Příspěvekod Návštěvník » pon 06. říj 2014 20:15:42

Cvicim ob den 40-60 minut a co se jídelníčku týče, tak se ho snažím mít vyváženy, jim hodně zeleniny, masa, atd. Jen nemusí mléčné výrobky kvůli alergii na laktózu.
Návštěvník
 

Re: Protein

Příspěvekod Sobík » čtv 09. říj 2014 8:02:55

Doba tréninku sama o sobě ne moc znamená. Někdo je schopen se za takový čas zničit k padnutí, někdo se pořádně neprotáhne. Pro podporu růstu svalů je třeba vysoké intenzity a trénink zaměřit na největší svalové partie na těle se zařazením komplexních cviků.

Na tu stravu bychom se mohli podívat. Prosím vlož sem aspoň dva dny tvého současného jídelníčku včetně přibližné gramáže surovin. Tím, že nemůžeš mléčné výrobky, tělo ochuzuješ důležité živiny, které je třeba získávat odjinud a ulehčení pak může být i proteiňák, ale jelikož se podstatná část z nich vyrábí z mléčné syrovátky, bude třeba vybrat model bez laktózy ve složení.
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 778
Bydliště: Lanškroun

Zobrazit nabídku

Re: Protein

Příspěvekod janbratan » úte 30. črc 2019 12:19:48

Základem je i správná strava k cvičení, tady v článku https://www.bodyflexnutrition.cz/blog/s ... osilovani/ o tom dobře píšou.
Suplementy jsou až další věc, a o tom je potřeba se poradit s profesionálem
janbratan
 

Předchozí

Zpět na Doplňky stravy

cron
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

Přihlásit se