Poradna

Délka tréninku

Délka tréninku

Příspěvekod Zambathan » sob 31. bře 2012 20:10:31

Zdravíčko, chtěl bych se optat, jak dlouhý si myslíte, že by měl být optimální čas na trénink? Samozřejmě je mi jasné, že to záleží na spoustě věcech jako je strava před tréninkem, energie a prostě celková únava organismu. Já cvičím dlouhou dobu prakticky jen objemové tréninky, a nejednou se mi stalo, že ačkoliv jsem se před tréninkem dobře "vyživil" tak sem prostě při tréninku dostal hlad nebo jsem začal být přílišně znaven. Slyšel jsem, že když člověk cvičí přespříliš dlouho a už vyposiluje "obsah žaludku" tak začne posilovat sám sebe - svojí vlastní hmotu - co je na tom pravdy?
Také se chci optat - vzhledem k tomu, že cvičím prakticky jenom objemové tréninky (možná si sem tam trochu zaběhám či zajezdím na kole) - jak moc by bylo efektivní to obměňovat rychlejším či rýsujícím tréninkem - pokavaď efektivností míním nárust svalové hmoty. Díky za odpověď a přeju příjemný večer
Zambathan
 
Příspěvky: 1

Re: Délka tréninku

Příspěvekod Sobík » ned 01. dub 2012 9:35:03

Průměrná doporučená doba na objemový trénink (nepočítaje protažení před a případné kardio po) je okolo jedné hodiny, maximálně hodiny a půl, pokud si mezi cviky dopřáváš delší pauzy.

Pokud k vysílení během cvičení dochází ojediněle, těžko odhadnout, co konkrétně by mohlo být příčinou. Jak sám píšeš, ne pokaždé musí být tělo v kondici, ne vždy se například stihne dostatečně zregenerovat po předchozím tréninku a každé také jinak rychle tráví přijatou stravu.

Během či jízdou na kole rozhodně nic nezkazíš, ale kombinovat objemový trénink s rýsovacím moc dobře nejde. Každý vyžaduje rozdílné množství přijímaných sacharidů a výsledkem by pak bylo, že bys na následující tvrdší trénink neměl dostatek energie a zároveň přicházel více o svaly než tuk.

Ve chvíli, kdy se tedy rozhodneš okusit rýsovací období, pověsil bych objemový trénink na dva tři měsíce na hřebík.
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 784
Bydliště: Lanškroun

Zobrazit nabídku

Re: Délka tréninku

Příspěvekod petan » ned 01. dub 2012 21:30:44

Napsal jsi skvělou odpověď, jen jednu výhradu bych měl.. Máš pravdu v tom, že kombinovat objemový a rýsovací trénink není úplně nejlepší. Ale jen v tom smyslu, když cvičíš například 2x týdně na objem a kombinuješ to s 2 tréninkama na prorýsování.

Jsem zastánce všech možných kombinací, protože tím, že člověk cvičí všechno, dosáhne skvělých výsledků- objem, prorýsování, výbušnost, ohebnost, fyzička.

Ale to není argument, protože ten, kdo chce vybudovat svalovou hmotu, tak cvičí objemový trénink. Panuje všeobecné přesvědčení, že vše ostatní bude brzdit v růstu.

ALE: Když například po 4 týdnech objemového cvičení zařadíš 2-3 tréninky se sériemi klidně po 50 opakováních a pak zase začneš cvičit na objem, výsledky budou o mnoho lepší! Svaly získají "novou mízu" (v podobě bohatšího prokrvení) a porostou jako z vody.

Ale toto bylo trochu mimo předmět diskuse, jen jsem tě chytil za slovíčko :) jinak máš ve všem pravdu a zambathanovi bych neuměl poradit lépe.
Domácí posilovna
petan
 
Petr Bruch
Instruktor fitness
 
Příspěvky: 17


Zpět na Poradna

cron
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

Přihlásit se