Poradna

Chci začít posilovat

Chci začít posilovat

Příspěvekod JsemKuba » sob 08. dub 2017 15:44:27

Ahoj, jmenuji se Kuba a je mi 14 let (v červnu 15). Chtěl bych se začít věnovat posilování a cvičení, jenže nevím kde začít. Je nutný nějaký dietní jídelníček aby mi rostly svaly, nebo stačí makat a makat? Taky bych byl rád za nějaké rady do začátku, děkuji všem.

PS: Vážím 65kg a měřím 175cm
JsemKuba
 
Příspěvky: 4

Re: Chci začít posilovat

Příspěvekod Sobík » ned 09. dub 2017 6:41:54

Ahoj,

v první řadě chválím tvůj přístup. Pokud se jsi doposud nijak výrazně cvičení nevěnoval, je ideální se v prvních měsících seznámit se základními komplexními cviky na procvičení celého těla a následně pozvolna začít pracovat i s přidaným závažím. Je na tobě si zvolit, zda začneš budovat domácí posilovnu, cvičit venku na hřišti nebo navštěvovat fitko. Seznam se také s pojmem racionální výživa. Odtud by se měl odrážet tvůj pohled na jídelníček. Platí také samozřejmě to, že pokud chceš svaly nabírat, je potřeba dodávat tělu více energie (více jíst) a tvrdě dřít. Různě na internetu i u nás na magazínu najdeš spoustu článků, které tě dokáží nasměrovat, ale nesmíš se na ně vyloženě spoléhat a občas volit i vlastní cestu.

Něco málo z magazínu:

Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 726
Bydliště: Lanškroun

Re: Chci začít posilovat

Příspěvekod JsemKuba » ned 09. dub 2017 7:50:31

Děkuji moc, zapomněl jsem jen zmínit, že pravidelně hraji fotbal (2x týdně a o víkendu zápas). Jsem brankář, takže tréninky jsou i pro mě docela náročné.
Do fitka to mám asi 3km a vstup tam stojí 50Kč, takže stím problém nebude.
JsemKuba
 
Příspěvky: 4

Re: Chci začít posilovat

Příspěvekod Sobík » pon 10. dub 2017 11:13:38

Nemám moc představu o tom, jak přesně vypadají a z čeho se skládají fotbalové tréninky pro brankáře. Napiš o tom prosím víc.
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 726
Bydliště: Lanškroun

Re: Chci začít posilovat

Příspěvekod JsemKuba » pon 10. dub 2017 19:57:39

Většinou trvají 2 hodiny, hodinu cvičím a hodinu chytám. Cvičení vypadá tak, že např. ležím na zemi a musím se posadit chytit, na zem hodit zpátky a pořád dokola, takže docela dostávají zabrat břišní svaly, pak různé běhání od tyčky k tyčce a následné chytnutí míče. Další hodinu na mě střílí kluci z družstva.

Jde mi spíš o to trochu vyrýsovat postavu, abych v létě nevypadal jak chudák :) . Denně si dávám asi 50 sedů-lehů, 100 dřepů, 25 kliků a aspoň se 5x přitáhnu na hrazdě, jenže si myslím, že tohle není cesta jak nabrat svalovou hmotu.
JsemKuba
 
Příspěvky: 4

Re: Chci začít posilovat

Příspěvekod Sobík » stř 12. dub 2017 6:07:58

S takovým týdenním energetickým výdejem je velmi obtížné (někdy i nemožné) získat větší množství svalové hmoty, pokud k tomu člověk není opravdu dobře geneticky vybaven. Jsi ale nyní ve věku, kdy běžně začíná docházet ke zvýšené hormonální aktivitě, a tělo je schopno kvalitně a rychle regenerovat. To je pro tebe výhoda.

Množství opakování, které u cviků nyní provádíš, povede spíš ke zlepšení kondice než ke zvýšení síly. Řešení tkví buď v přidání ještě dalších cviků s vlastní vahou a omezením počtu sérií/opakování a nebo zapojením alespoň drobné zátěže třeba s pomocí zátěžové vesty. Náročnější cviky jsou vždy účinnější. Vzhledem k fotbalové hře bych též doporučil zaměřit se na plyometrický trénink. Zlepší ti mimo jiné také výbušnou sílu.

Tukových přírůstků se netřeba nijak obávat ani je očekávat, je ale se potřeba stravovat tak, aby jednak tělesná hmotnost pozvolna stoupala a zároveň jsi na sobě pozoroval zvyšující se sílu.
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 726
Bydliště: Lanškroun

Re: Chci začít posilovat

Příspěvekod JsemKuba » čtv 13. dub 2017 8:48:16

Děkuji, jen bych se chtěl zeptat ohledně proteinů, jestli pomáhají s růstem svalové hmoty a nebo jestli se dají nahradit jinou stravou. Díky.
JsemKuba
 
Příspěvky: 4


Re: Chci začít posilovat

Příspěvekod Sobík » pát 14. dub 2017 8:13:02

Proteiny aneb bílkoviny jsou přirozenou součástí stravy. Některé potraviny je obsahují ve větší míře, některé v menší. Živočišné bílkoviny (maso, vejce, mléčné produkty) obsahují plné spektrum esenciálních aminokyselin, a jsou pro růst svalů nejvhodnější. Rostlinné bílkoviny (obilí, sója, čočka, hrách) nejsou plnohodnotné, a proto například sestavování plánů pro sportovce vegany vyžaduje určitou zručnost a skvělý nutriční přehled. Produkty zastupující oba typy bílkoviny bys ideálně měl mít ve svém jídelníčku.
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 726
Bydliště: Lanškroun


Zpět na Poradna

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

Přihlásit se