Poradna

Ubytek tuku

Ubytek tuku

Příspěvekod Jana » čtv 18. kvě 2017 12:11:27

Ahoj,

mám dotaz. Ke své výšce jsem se dostala posilováním na 67 kg. Svalů mám dostatek, ale obaluje ho nepěkný tuk. ( kolem 30%) Jak prosím shodit tuk kolem svalů? pomohl by mi nějaký ukázkový jídelníček. Cvičím skoro každý den. Aerobní min. 30 minut a posilování ( partie) 30 minut. mám problém halvně s příjmem sacharidu. Mohl by jídelníček vypadat takto:
ovesné vločky a jogurt
Tvaroh
kuře pečené bez přílohy a salát
tuňák, bílý jogurt či cottage.

Děkuji moooc Jana
Jana
 

Re: Ubytek tuku

Příspěvekod Sobík » pát 19. kvě 2017 6:56:31

Ahoj,

z dlouhodobého hlediska není rozumné z jídelníčku takto sacharidy vyřadit. Krom mnohých významných živin zastupují také důležitý příjem vlákniny a pro tělo jsou společně s tuky hlavním zdrojem energie. Pokud je nyní omezíš na minimum, ve chvíli, kdy je do jídelníčku opět zařadíš, tělo nadbytečnou enerigii zase začne přesouvat do tuků. Druhá věc se pak týká BMR a toho, že, pokud chce kdokoli redukovat tuk, měl by snížit příjem živin i energie a ideálně k tomu vyvíjet dostatečně intenzivní pohyb, ale energetická hodnota veškerého příjmu nesmí být dlouhodobě pod hranicí tvého bazálního metabolismu, jinak výsledek snažení hubnout bude spíš opačný. Doporučuji jít cestou takového jídelníčku, kde nehrozí velké výkyvy a zároveň takového, který si dokážeš představit držet celý život.

Nízko-sacharidové diety volí například profíci v před-soutěžním období a prakticky pouze na toto období (tedy pár týdnů ročně), pro běžného člověka, který nemá soutěžní ambice, to není určené a nedává to ani moc smysl.

Správný jídelníček by měl být vyvážený co se nutrientů týče (mít prvky racionálních doporučení - viz například plány na stránkách magazínu) - tím bude zajištěno, že tělo dostane svůj příděl sacharidů, bílkovin, tuků, vitamínů, minerálů i tekutin. Všechno z toho tvoří podstavu látkové výměny. Pokud na sobě už máš vyzkoušeno, že sacharidy jsou hodně do tuků, lze je samozřejmě omezit, ale měly by je pak v jídelníčku zastupovat například zdraví prospěšné tuky. To, co pak bude rozhodovat, zda člověk bude hubnout nebo naopak přibírat, případně udržovat váhu, je vhodně zvolené množství potravin (lze nechat změřit a vypočítat a nebo v průběhu týdnů až měsíců na sobě vysledovat).
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 726
Bydliště: Lanškroun

Re: Ubytek tuku

Příspěvekod Jana » ned 21. kvě 2017 17:00:13

Moc děkuji za odpověď. V podstatě, co jsem začala cvičit ( 4 měsíce ), tak jsem nabrala hodně cm na objemu, ale mám dojem, že jsou to víceméně svaly. Lze nějakým zpusobem zredukovat tuky a ponechat svaly? myslela jsem, že na to právě zabírají " mini cuty" apod. tedy výživa spíše bílkovin a redukovat sacharidy a tuky. Pokud zkusím sacharidové vlny, tak kdy mohu prosím proteinový nápoj? cvičím kolem 12,00 hod. Mohu třeba 2 hodiny před cvičením nebo mám počkat až hodinu po. Děkuji moc za opověď. :)
Jana
 


Re: Ubytek tuku

Příspěvekod Sobík » pon 22. kvě 2017 10:49:38

Proteiňák bude vhodnější a prospěšnější po cvičení - klidně v rozmezí desítek minut.

Jak jsem už ale psal výše, ani sacharidové vlny nejsou vhodnou metodou pro redukci, neboť u nich nelze očekávat dlouhodobé výsledky. Už během dvou až tří týdnů můžeš dosáhnout razantního úbytku tuku za předpokladu trvajícíco intenzivního silového tréninku, ale tělo po fyzické i psychické stránce bude trpět a návrat ke klasické komplexní stravě se pak opět rychle odrazí na tukových přírůstcích, pokud průběh nebude řádně kontrolovaný. Navíc opravdové funkční vlny jsou zcela individuální záležitostí a doporučuji je zkonzultovat s trenérem (ideálně se soutěžní historií), ke kterému budeš mít osobní přístup.
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 726
Bydliště: Lanškroun


Zpět na Poradna

cron
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

Přihlásit se