Poradna

Cvičení/posilování za cílem zhubnutí.

Cvičení/posilování za cílem zhubnutí.

Příspěvekod An0nym » úte 05. zář 2017 10:31:56

Dobrý den přátele, za poslední týden jsem se rozhodl se sebou něco udelat a redukovat svoji hmotnost a nabrat svalovou hmotu.
Chtěl bych se právě tázat vás odborníků na doporučení jídelníčku a vyhovujího tréninkového/ silového tréninku.
Cely týden jsem běhal 45-60 minut denně na behacim pase. K dispozici mám taky lavici a čínky.
Rad bych sem uvedl svůj jídelníček a prosil o případnou radu a úpravu.
Ráno: Vločky čoko (Goody Morning) s odtučněným mlékem
Sváča: Kus jablka
Oběd: 4 krajice celozrneho chleba se 2 plátky šunky
Sváča: 2-3 kusy sucharu + okurka
Večeře: Kuřecí maso na olivovém oleji, zeleninou a těstovinami
Něco o mě:
Je mi 20 let měřim 182 Cm a vážím 105 kg.
Bohužel mám kancelářskou práci...
Předem děkuji za všechny rady a pomoc.
Cvičení zdar! :)
(Za případné chyby v pravopise a diakritice se omlouvám píší z mobilu)
An0nym
 
Příspěvky: 2

Re: Cvičení/posilování za cílem zhubnutí.

Příspěvekod Sobík » úte 05. zář 2017 12:45:40

Hezký den přeji,

jídelníček na první pohled překypuje sacharidy a obsahuje malé množství bílkovin a tuků. Není to sice pravidlo, ale pro většinu populace je vhodné při snaze redukovat tuk s pomocí silového tréninku tyto poměry živin otočit. Snažil bych se více pracovat s kysanými mléčnými výrobky, ořechy a různými semeny, masem a například vejci.

Čokoládové vločky s mlékem ráno mohou být. Já bych šel cestou ale vlastní směsi (například pohankové vločky + vlašské ořechy + kandované pomelo + čokoláda + bílý jogurt). Vždy je lepší vědět, co člověk jí, než se spoléhat na hotové výrobky, pokud se dají velmi snadno nahradit.
Ke kusu jablka na svačinu bych přidal ještě kefír nebo hrst mandlí.
K obědu celozrnné pečivo je fajn, kvalitní šunky by mohlo být více a doplnil bych také sezónní zeleninu.
Plátky sucharu na svačinu bych potřel lučinou a doplnil o vejce.
Večeře je v pořádku, jen těstoviny mají vyšší glykemický index, což není při redukci ideální. Nahradit je lze rýží, kroupami, brambory, čočkou, různými luštěninami.

Kancelářská práce nemusí být nutně překážka. Nevěřím, že je problém si každou půl hoďku udělat pár minut čas na protažení a během dne tak přímo v kanceláři nebo kdekoli jinde v budově prostřídat různé cviky s vlastní vahou. Ono se to ve výsledku nasčítá.
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 727
Bydliště: Lanškroun

Re: Cvičení/posilování za cílem zhubnutí.

Příspěvekod An0nym » úte 05. zář 2017 15:24:48

Děkuji mnohokrát za odpověď a ještě bych měl dva dotazy. Je v poradku ze maso ani brambory nesolim ale posypu ho větším množství různého kořeni? Někdo rika ze to je Ok někdo ze špatně, zajímá mě Vás názor. A ještě k té pohybové části kardio každý den 40-60min stačí? A jaký další tréninky zapojit?
Děkuji a přeji hezky zbytek večera.
An0nym
 
Příspěvky: 2


Re: Cvičení/posilování za cílem zhubnutí.

Příspěvekod Sobík » stř 06. zář 2017 7:30:54

Nenapadá mě důvod proč nenahrazovat sůl kořením a bylinkami. Obecně sodík coby minerál je pro tělo samozřejmě velmi důležitý, ale vzhledem k tomu, že ho běžně přijímáme velké množství v jiných potravinářských výrobcích, nemusíme se vyloženě strachovat o jeho nedostatek.

Zda takový pohyb stačí nevím. Někomu ano, někomu ne. Podstatná je intenzita. Při redukci je ale lepší více než méně. Pak se člověk nemusí natolik striktně zabývat jídelníčkem. Ke kardiu bych určitě doplnil silový trénink celého těla pro udržování svalové hmoty, případně k podpoře nárůstu nové. Tuky se pálí ve svalech, proto čím více jich člověk má, tím lépe se tuku zbavuje a také je méně náchylný k dalšímu nabírání. Při cvičení pouze s vlastní vahou těla je současná vyšší tělesná hmotnost navíc výhoda.
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 727
Bydliště: Lanškroun


Zpět na Poradna

cron
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

Přihlásit se