Poradna

Strava

Strava

Příspěvekod Hontom » pát 15. pro 2017 23:08:18

Dobrý den
Doufám ze tato stránka ještě funguje, pac bych potřeboval poradit ohledně stravi.
Je mi 18 let, vážím 90 kg a merim 180cm a nejsem spokojen s tím jak vypadam :/
Tudíž bych chtěl shodit a postupně začít rýsovat a chtěl bych se tedy zeptat co vlastně jist ?
Co například k snídani a jaké živiny přijímat spíše dopoledne a jaké odpoledne ?
A například jaká jídla ?
Předem Vám moc děkuji za odpověď a doufám ze tato stránka funguje, jste moje jediná naděje ...
Hontom
 

Re: Strava

Příspěvekod Sobík » sob 16. pro 2017 9:00:32

Hezký den,

věřím, že základní informace nebo tipy na skladbu jídelníčku vám poskytnou například tyto články na magazínu:

Chci zhubnout! Jak mám jíst?
Inspirujte se naším jídelníčkem
Vydatná snídaně
Můj bezlepkový den

Případné dotazy typu A/B (je lepší to nebo to, můžu dělat to nebo to) rád zodpovím či objasním s přihlédnutím k tomu, co jsem sám vyzkoušel nebo co fungovalo na moje klienty, ale není bohužel možné v rámci tréninku ani stravy smysluplně radit v obecné rovině, protože takové odpovědi s velkou pravděpodobností nebudou hodnotné a raděné postupy funkční. Je potřeba tedy nejdříve vlastní invence, zkoušet, co na vás jak funguje a až v případě nejasností se dotazovat. Jakákoli změna postavy není otázkou týdne, ani měsíce, je to běh na delší trať a v mnoha případech je tato trat i nekonečná, pokud to člověk dělá s úmyslem změnit se a změnu si udržet. Je to tedy primárně o poznávání sebe sama, ne o tom, co si myslí jiní, že by bylo nejlepší. ;-)
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 766
Bydliště: Lanškroun

Re: Strava

Příspěvekod Hontom » sob 16. pro 2017 17:33:01

Díky moc
přečetl jsem si doporučené články a i mnohem víc a mám stále pár otázek

1) Jaká jídla se doporučují k večeři a jaký je přibližně správný čas večeřet ?
2) Jaká jídla se naopak hodí k svačině a je velký rozdíl mezi dopolední a odpolední
svačinou ?
3) Když bych chtěl svoji práce lehce popostrčit vyplatí si koupit karnitin ?
4) Jaké cviky se nejlépe hodí pro redukci váhy ?

Předem Vám moc děkuji za odpověď a přeji hezký den :)
Hontom
 

Re: Strava

Příspěvekod Sobík » pon 18. pro 2017 14:31:15

1) K večeři obecně budou lepší jídla s převahou bílkovin a nižším množstvím sacharidů a zdraví prospěšných tuků. K tomu čerstvá nebo krátce podušená zelenina. Doba bude individuální. Ne hned po případném odpoledním tréninku a rozhodně ne těsně před spaním.

2) Rozdíl tkví v načasování a podle toho se volí velikost nebo výživová či energetická hodnota takové porce. Většinou je mezi snídaní a polední porcí menší časový rozestup než mezi obědem a večeří a tělo vždy potřebuje dostatek času přijatou potravu v co největší míře strávit a člověk fungovat (pracovat, přemýšlet, cvičit, jakkoli jinak se hýbat). Ani jednomu přeplněný žaludek nepomáhá. Složení může být různé. Často se ale volí něco lehčího - například kombinace sacharidů a tuků (čerstvé ovoce a ořechy) nebo bílkovin a tuků (kysaný mléčný produkt a ořechy). Obě složky lze sníst odděleně, třeba s půl až hodinovým rozestupem.

3) Karnitin může být dobrý, ale nefunguje na každého. Doporučuji zkusit na vzorku. Neočekával bych každopádně zázračné výsledky. Pracuje na principu termogeneze, případné spalování tuku ale musí stále zabezpečovat pohybová aktivita. Pro nakopnutí před tréninkem leckomu vystačí i obyčejný kofein (v nápoji) a nebo se nabízí možnost zvolit komplexní NO nakopávač (kde karnitin také bývá zastoupen).

4) Jakékoli. Čím intenzivnější a náročnější silový trénink je, tím lze očekávat lepší výsledky. Na cvicích až tak nezáleží, jen se primárně vyplatí zaměřovat na největší svalové partie.
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 766
Bydliště: Lanškroun

Re: Strava

Příspěvekod Hontom » stř 20. pro 2017 15:48:47

Dobrý večer
strasně moc Vám děkuji za další rady které mi moc pomohli. Jen bych měl ještě otázku jak je to s časy kdy jiíst a kdy už si třeba nic nedát ? :)
Hontom
 

Re: Strava

Příspěvekod Sobík » stř 20. pro 2017 17:41:28

Aby nedocházelo ke zpomalování metabolismu, pracoval bych alespoň s pěti denními porcemi. Tři hlavní (snídaně, oběd, večeře) a dvě doplňkové (dopolední a odpolední svačina). Snídat ideálně krátce po probuzení, večeřet zhruba dvě hodiny před spánkem. Oběd někde mezi tím a svačinami vyplnit prázdný prostor. Nejde konkrétně určit časy, vždy je to odvislé od vlastního denního režimu, ale obecně se uplatňují dvou až tříhodinové rozestupy mezi jednotlivými porcemi.

Pokud bych měl být konkrétní, musel bych znát jak vypadá váš obvyklý den od budíčku, přes trénink, po večeři a spánek. Hodinu po hodině.
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 766
Bydliště: Lanškroun

Re: Strava

Příspěvekod Homtom » čtv 11. led 2018 12:06:09

Dobrý den
Chtel bych se zeptat jak je to s vlastně s pečivem ? Které jist které ne a jestli ho vůbec jist a pokud ano tak kolik by to mělo být ? :)
Homtom
 

Zobrazit nabídku

Re: Strava

Příspěvekod Sobík » čtv 11. led 2018 15:43:13

Pečivo je široký pojem, a je důležité se zaměřit alespoň na:

Obsažený cukr - tedy doslazované pečivo člověku nic moc hodnotného nepřináší. Nemělo by se objevovat na jídelníčku každý den.

Obsažený lepek - obilné pečivo bude obsahovat lepek, ten tělu nikterak neprospívá a při nadměrném příjmu může vést ke zdravotním potížím. S ním je potřeba počítat, a proto by takové pečivo a další obilné výrobky (ovesné vločky, těstoviny, pufované chlebíčky) neměly tvořit základ jídelníčku.

Celozrnnost - celozrnné pečivo je po nutriční stránce hodnotnější, má nižší glykemický index, obsahuje více přirozených živin, ale je hůře stravitelné a déle leží v žaludku. Je tedy lepší než obyčejné (pšeničné, žitné, vícezrnné), ale nehodí se s ním nacpat třeba krátce před očekávanou fyzickou aktivitou.

V jídelníčku bych s pečivem obecně šetřil. Pokud bude maximálně u dvou denních porcí, bude to optimální.
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 766
Bydliště: Lanškroun


Zpět na Poradna

cron
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

Přihlásit se