Poradna

Strava

Strava

Příspěvekod Krysař » stř 21. úno 2018 19:24:48

Dobrý den je mi 14 let měřím 175cm a vážím 56kg podle tabulek mám skoro podváhu.Díval jsem se jak si spočítat doporučenný příděl bílkovin,sacharidů a tuku. Ale stále nechápu jak mám zjistit když sním např. řízek s bramborem kolik jsem do sebe dostal čeho. Cvičím kalisteniku a rád bych aby mé úsilí i něčemu bylo a podle toho co jsem slyšel není třeba nějáký super jídelníček ale stačí abych si hlídal tohle.Prosím poraďte jak na to.
Krysař
 
Příspěvky: 9

Re: Strava

Příspěvekod Sobík » stř 21. úno 2018 22:51:44

Pokud potřebuji vědět, jaké živiny či energetickou hodnotu mi dává řízek s bramborem, musím znát hmotnost všech vstupních surovin před tepelným zpracováním a v kalorických tabulkách si k nim dohledat množství jednotlivých hodnot. Respektive většinou je postup obrácený. Skladba jídelníčku mi říká, kolik čeho mám přijmout a na základě toho si pak upravuji podobu a velikost dané porce. Možná to zní šíleně a vypadá zbytečně složitě, ale je dobré si tím přesto poctivě projít. Člověk tím pak do budoucna získá schopnost tyto hodnoty spolehlivě odhadovat.

Kalistenika je silově velmi náročná a energeticky vydatná. Takže opravdu není potřeba v těchto letech žádný super jídelníček. Stačí, když nebude ve velké míře obsahovat zdraví neprospěšné potraviny (obsahující hodně cukru, zbytečně slané, nadměrně tučné) a jeho základ budou tvořit kvalitní živiny. Ideální je odrazit se od běžných racionálních doporučení a případně upravit množství přijímaných bílkovin a tuků tak, aby při cvičení dlouhodobě nedocházelo k silové stagnaci.
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 763
Bydliště: Lanškroun

Strava

Příspěvekod Krysař » čtv 22. úno 2018 9:00:04

Obávám se že při obědvání ve školní jídelně asi těško zjistím hmotnost jídla před tepelným spracováním.Ještě bych se chtěl zeptat cvičil jsem podle treninkového plánu na celé tělo z této stránky. Teď cvičím podle trochu jiného ale velmi podobného plánu. Cvičím čtyřikrát týdně a ještě mám dva treninky kungfu a zajímalo by mě jestli to stačí.A ještě zde je normální že mi po výpočítání doporučené dávky proteinů,sacharidů a tuku vyšlo o tolik více sacharidů než ostatního: 45g tuku,112g proteinů a 538g sacharidů.Tyhle hodnoty jsem si spočítal po zvýšení denní dávky kalorií tak abych trochu nabral.
Krysař
 
Příspěvky: 9

Zobrazit nabídku

Re: Strava

Příspěvekod Sobík » pát 23. úno 2018 16:18:52

To je pravda, to nepůjde, ale pokud člověk nedrží striktní dietu, stačí složení pokrmu a velikost porce přibližně odhadnout a pracovat s takto získanými hodnotami živin a nebo tu porci přehnaně neřešit a zaměřit se pak více na další porce během dne, které sám dokáže ovlivnit.

Pro někoho jsou 4 tréninky týdně moc, pro někoho málo, pro jiného akorát. Nelze to takto říct. Záleží na délce tréninku, na jeho intenzitě, rozložení cviků. Je potřeba sám vycítit a vyhodnotit, zda to takto stačí, zda je vhodné ubrat a nebo naopak si naložit více. Není nic snadnějšího, než sledovat tělesné změny a podle toho se řídit.

Uvedené množství sacharidů je opravdu vysoké. Pokud je to dobře spočítané, za takto energetický jídelníček by se nemusel stydět dospělý dřevorubec a i ten by mohl mít problém to ujíst. Myslím, že někde bude chyba a doporučuji to přepočítat. Aby tělo mělo dostatek živin pro růst svalové hmoty a mohlo normálně fungovat, ideálně bych se snažil držet trojpoměr živin okolo úrovně: 45% sacharidy, 25% tuky, 30% bílkoviny. U tebou uvedené gramáže je to 77% sacharidy, 6% tuky, 17% bílkoviny a to spíš povede k přibírání tuku a zažívacím potížím.
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 763
Bydliště: Lanškroun


Zpět na Poradna

cron
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

Přihlásit se