Poradna

HIIT

HIIT

Příspěvekod Elza » ned 25. bře 2018 10:24:14

Dobrý den, začala jsem cvičit doma intervalový trénink s vysokou intenzitou (HIIT). Dosud jinak hlavně jízda na kole ( rotoped kardio, venku proměnlivá zátěž, celkem cca 3-4 hodiny kolo týdně). Při intervalovém tréninku dodržuji intervaly 30/60 sekund. Není problém dosáhnout maximální tepové frekvence ( rozmezí cca 90-105%), ve fázi odpočinku ale nedochází k výraznějšímu poklesu tepové frekvence. Fyzicky- svaly a dechově ale není problém po 60 sekundách v intenzivní zátěži pokračovat. Dotaz je, zda v odpočinkové fázi musí TF poklesnout a do jakého pásma. Děkuji Elza (50 let)
Elza
 

Zobrazit nabídku

Re: HIIT

Příspěvekod Sobík » pon 26. bře 2018 7:37:31

Hezký den Elzo,

držet při vysoké intenzitě maximální tepovku nad 90% může být kontraproduktivní. Pokud se budete pohybovat mezi 80 až 90 procenty, věřím, že to bude přinášet lepší výsledky.

To, na jakou tepovku a jak rychle se následně dostanete u fáze s nízkou intenzitou určí hlavně vybudovaná kondice. Nejběžněji se doporučuje držet se v rozmezí 50 až 60 procent (maximální tepové frekvence). Tělo zde má pouze krátkou dobu se zklidnit, a proto je v prvních týdnech a někdy i měsících vhodné nevolit příliš náročnou aktivitu - například jen chůzi nebo velmi klidnou a lehkou jízdu na kole/rotopedu (jít tomu více naproti).
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 757
Bydliště: Lanškroun


Zpět na Poradna

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

Přihlásit se