Poradna

stravování se v dietě

stravování se v dietě

Příspěvekod Milan » úte 04. zář 2018 9:57:59

Zdravím,
Je mi 23 let a momentálně držím dietu. Měřím 170 cm a vážím 70 kg. Dietu držím zhruba měsíc a shodil jsem 8kg. Před dietou jsem vážil 78kg. Snažím se totiž zbavit se přebytečného tuku aby šly svaly vidět (vyrýsování postavy). Jsem pokročilý co se týká cvičení. Cvičím 5 let. Momentálně vždy ráno nalačno běhám 5km. Odpoledne trénink venku, obvykle kruháč (workout).
Téměř vždy se stravuji těmito produkty: rýže, cottage, kuřecí, hovězí, cottage, nízkotučné mléčné výrobky ( jogurt, mléko, sýr, tvaroh), tuńák ve vlastní šťávě, rýžové chlebíčky zelenina, dietní šunka, filé z tresky, vejce
Ráno po běhu dávám půl odměrky proteinu. Po tréninku dvě odměrky proteinu.
Příjem bílkovin je hruba 2g na kg, sacharidy 3g na kg. Jeden den v týdnu navýším příjem sacharidů na 5g na kg.
Příklad obvyklého jídelníčku:
snídaně: 3 vejce z toho 2 žloutky zahodim, 150g nízkotučný jogurt (skyr, řecký0%), zelenina, 2 rýžové chlebíčky
svačina: 150g cottage, 2 rýžové chlebíčky, zelenina
oběd: 150g kuřecí s minimem oleje, půl sáčku rýže, zelenina
svačina: 100g tunak ve vlastni stave, zelenina, 2 rýžové chlebíčky
večeře: to samé co na oběd
večeře2: vanička nízkotučného tvarohu se špetkou proteinu
Denně vypiju 4 litry vody
Docela dost lidí mi říka at si koupím ještě nějaké doplnky stravy např. toto: https://www.vitaland.cz/low-carb-protein/
https://www.vitaland.cz/mr-popper-s-low-carb-mash/
https://www.vitaland.cz/shape-protein-mash/
nebo různé druhy proteinových tyčinek
Uvažuji o koupi těchto produktů ale zajímá mě jestli to má smysl popř, jaké doporučujete.
Další můj dotaz směřuje k arašídovému máslu : Jíst či nejíst? , bylo mi doporučeno toto: http://www.sufanek.cz/produkt/arasidove ... /21#detail

Díky za jakékoliv rady a připomínky.
Milan
 

Re: stravování se v dietě

Příspěvekod Sobík » úte 18. zář 2018 19:28:54

Nedává mi moc smysl v takové míře z jídelníčku vytěsňovat tuky. Tělo je tak připravováno o důležité živiny. Osobně bych s nimi více pracoval na úkor množství přijatých sacharidů. Zařadil bych více za studena lisovaných olejů pro dochucování, častěji mořské ryby, ořechy a různá semínka (například občas namísto rýžových chlebíčků).

Je například škoda vyhazovat žloutky. Celé vejce je pro organismus mnohem hodnotnější. I z ekonomického hlediska to nedává příliš smysl.

Zmíněné doplňky jsou v pohodě. Usnadní nějaký čas i práci s přípravou některé porce jídelníčku, ale dá se bez nich zároveň obejít.

Proteinové tyčky obecně moc užitku nepřináší, a je potřeba hodně dobře sledovat jejich složení. Často jsou v nich pouze rostlinné bílkoviny, které mají velmi nízký aminokyselinový profil a také v nich převažují mnohdy ne moc dobré zdroje sacharidů. Jsou fajn jako jedna z posledních záchran, kdy je člověk třeba na cestách a má je zrovna po ruce. V jiných případech není složité je nahradit.

Arašídové máslo je jedním ze zdrojů kvalitních tuků. Určitě je to skvělý doplněk a s výkonným mixérem si jej lze snadno vyrobit i doma. ;-)
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 763
Bydliště: Lanškroun

Re: stravování se v dietě

Příspěvekod Milan » čtv 20. zář 2018 8:56:10

A hodi se do diety nebo do fitness stravy mlety mak?
Milan
 

Zobrazit nabídku

Re: stravování se v dietě

Příspěvekod Sobík » čtv 20. zář 2018 14:04:34

Jasně. Mák se považuje za superpotravinu s vysokým obsahem minerálů. Vstřebatelnost živin je sice nižší oproti živočišným zdrojům, ale i tak by se měl v jídelníčku pravidelně objevovat.
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 763
Bydliště: Lanškroun


Zpět na Poradna

cron
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

Přihlásit se