Poradna

Nadměrný příjem kalorií

Nadměrný příjem kalorií

Příspěvekod Pavel Nikl » ned 14. črc 2019 18:59:28

Zdravím
Můj dotaz na Vás se týká hlavně stravy. Je mi 23 let a dlouhodobě hraji fotbal (divize) a do toho ještě chodím cvičit( ted když je léto tak chodím převážně na hrazdy). Tréninky máme každý den, takže moje fyzická aktivita je značná. Co se týká stravy tak dodržuji normální racionální jídelníček. Má to ovšem jeden velký háček. Geneticky jsem takový typ člověka, že se mi na těle drží poměrně dost tuku. Proto jsem se asi před půl rokem rozhodl začít s různými dietami (nízkosachardiové, sacharidové vlny, nejíst sacharidy večer atd). což bylo špatně. Ještě před měsícem jsem byl z těchto diet docela vysekaný měl jsem 4 procenta tuku a svaly šly vidět. Ovšem po ukončení všech experimentů jsem se dal na klasický racionální jídelníček ale velmi často se mi stává že ho poruším,protože tělo si prostě řekne nacpi se sladkým ( koblihy, koláče, croissanty...) a já bohužel nepohrdnu. Z toho důvodu jsem taky nabral téměř stejné množství tuku(hlavně na břiše) jako jsem měl před tím. Z daleka můj největší problém je ale ten, že na sladké myslím v podstatě pořád - při práci a ted už i na tréninku a je to nesmírně náročné se tomu bránit.
Můžete mi prosím poradit jak tento problém vyřešit?
Díky moc
Pavel Nikl
 

Zobrazit nabídku

Re: Nadměrný příjem kalorií

Příspěvekod Sobík » úte 16. črc 2019 9:43:23

Ahoj,

jak člověk žije aktivně a dodržuje racionálně sestavený jídelníček alespoň ze 60% až 70%, málokdy ho rozhodí několik kousků sladkostí. Endomorfové k tvoření tuku mají větší předpoklady, ale často k tomu vede spíš nadbytečný nebo i naopak deficitní celkový kalorický příjem. Dietní metody založené na šokování těla sice vedou ke krátkodobému výsledku, ale do života mnoho nepřinesou.

Chutě na sladké vyvolává buď nízká hladina cukru v krvi z důvodu nedostatečného kalorického příjmu (nebo z prázdných kalorií) nebo jednoduše dlouholetý návyk (někdo si ho vybuduje na sladké, někdo na slané, na nikotin a tak dále).

S návykem je třeba se porvat. Prostě odolat. Ze začátku lze také jednoduché sacharidy získávané z průmyslově vyráběných produktů nahrazovat přírodním cukrem - celým ovocem. Hlava totiž sice myslí na koblihu, ale v praxi to neznamená, že jí potřebuje. Touha po některé nutriční složce je pouze asociována s něčím, co je člověku z dřívějška známo.

V létě může být dobrým pomocníkem vyšší příjem čerstvé zeleniny, která kalorický příjem nezvyšuje.
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 778
Bydliště: Lanškroun


Zpět na Poradna

cron
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

Přihlásit se