Jednotlivé cviky

Posilování - břišní svalstvo

Posilování - břišní svalstvo

Příspěvekod jiri1995 » úte 08. led 2013 12:41:24

Ahoj Sobíku, Chtěl bych se s tebou poradit ohledně cviků na břicho.

- Jak cvičíš na břicho ty? Kolikrát týdně? Jaké cviky, kolik opakování a sérií? Jaký si dáváš pauzy mezi jednotlivými cviky? Jaký konkrétní trénink břicha ti nejvíce pomohl?

Nyní se chystám během 2-3 měsíců velmi zapracovat na břišním svalstvu, na internetu je samozřejmě velké množství cviků a tréninků břicha, ale já bych si rád také poslechl, jaké konkrétní tréninky znáš třeba z osobní zkušenosti?

Rád bych si trénink rozdělil v cyklu 3x týdně, na trénink A a B.
- v každém tréninku bych chtěl mít 2 cviky na horní břicho, 2 cviky na "podbřišek" (dolní břicho) a 1 cvik na šikmé břišní svalstvo.
- cviky bych chtěl jet v supersérii, např. SED-LEHY 15x, bez pauzy hned ZKRACOVAČKY a poté pauzu.. Takhle bych to opakoval třeba 3x a až poté se přesunul na ty 2 cviky na dolní břicho
- co si o tomto tréninku myslíte? :)
PORÁŽKA JE STAV MYSLI; NIKDO NENÍ PORAŽEN, DOKUD PORÁŽKU NEPŘIJME JAKO SKUTEČNOST.
Bruce Lee
Uživatelský avatar
jiri1995
 
Příspěvky: 72
Bydliště: Praha

Re: Posilování - břišní svalstvo

Příspěvekod Návštěvník » pát 11. led 2013 14:26:01

Taky bych potřeboval sestavit posilovací plán(y) na břicho? ;)
Návštěvník
 

Re: Posilování - břišní svalstvo

Příspěvekod camfrlik2 » ned 13. led 2013 16:58:12

jojo :) kdyby jsi přidal nějaký super plán jen na břicho taky bych ho zkusil
camfrlik2
 
Příspěvky: 11

Re: Posilování - břišní svalstvo

Příspěvekod Sobík » úte 15. led 2013 15:41:33

Ahoj,

jak už je tu asi z více mých reakcí poznat, vždy jsem bral posilování jako jednu z mnoha sportovních aktivit, kterým se věnuji ve volném čase a vždy se zaměřoval na rovnoměrný rozvoj svalů celého těla bez upřednostňování jednotlivých partií před ostatními. Stejně tak jsem přistupoval ke břichu. Nechával jsem si jej na konec tréninku a cvičil ho stejně intenzivně jako každou jinou partii. Zařazoval jsem zkracovačky, zdvihy nohou ve visu (se závěsem o hrazdu), vytáčení trupu a úklony.

Pokud se chcete zaměřit čistě jen na břicho, z toho, co mám zažité, mi to nepřijde zrovna optimální, a už i proto přenechám možnost odpovědět raději někomu v oboru znalejšímu. ;-)
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 784
Bydliště: Lanškroun

Re: Posilování - břišní svalstvo

Příspěvekod petan » pon 11. úno 2013 20:27:33

Trénink břicha je naprosto individuální záležitostí, sám musíš vyzkoušet, co ti bude vyhovovat. Poznáš to tak, že tě bude druhý den břicho bolet :)

Ale pár rad ti dám: Pokud trváš na intenzivním tréninku břicha, můžeš ho cvičit po každém tréninku, nehledě na to, jestli je hlavní náplň silový, objemový nebo rýsovací trénink. Po každém tréninku cvič břicho zhruba 20 minut.

Z přesného složení cviků si nemusíš dělat hlavu, pokaždé můžeš cvičit něco jiného, efekt bude stejný (pokud budeš cvičit poctivě). Doporučuji: Různé variace zkracovaček, břicho na kladce http://www.youtube.com/watch?v=p7CKaSlHPuM (chlapík na videu to necvičí úplně technicky správně, při fázi cviku, kdy se břicho dostává do kontrakce, by měl více zakulatit záda), výdrž v kliku, rotace na kladkách pro posílení šikmých svalů břišních

A nejdůležitější rada na závěr: Žádný pohyb neprováděj švihem, všechna opakování dělej hezky pomaličku (nahoru i dolů). Pokud se dostaneš do fáze, kdy cvičíš jen abys "dojel" sérii a dopomáháš si šviháním, cvik naprosto ztratí účinnost!
Domácí posilovna
petan
 
Petr Bruch
Instruktor fitness
 
Příspěvky: 17

Re: Posilování - břišní svalstvo

Příspěvekod kokso » úte 12. úno 2013 8:38:39

Ja cvičím brucho na druhý deň po tréningu - 2x do týždňa. Nemám chuť po 1h tréningu ešte precvičovať brucho.
kokso
 

Re: Posilování - břišní svalstvo

Příspěvekod Mike81 » ned 15. zář 2013 17:42:55

Ahoj,
poraďte mi s jednou věcí ohledně posilování břicha. Poslední dobou se začínají objevovat články, které upozorňují na nepřirozenost posilování břišních svalů (např.: http://www.nejfit.cz/126-vyrysovane-bri ... jen-na-vas) a na možnost, že si těmito cviky ničíme záda.

Co vy na to, jakej na to máte názor?

Díky

Michal
Mike81
 

Re: Posilování - břišní svalstvo

Příspěvekod Sobík » pon 16. zář 2013 8:40:45

Ahoj,

osobně se s tímto článkem příliš neztotožňuji. Je třeba si uvědomit, že břišní svaly mají například také funkci flexe páteře, fixace žeber či udržují naše orgány ve vhodné poloze. Nepohlížím na ně jen jako na stylový doplněk.

Problémy se zády se mohou objevit, to ano, ale často to nemusí být o cviku jako takovém, ale spíše o nesprávné technice jeho provedení nebo velkých očích při nakládání závaží.
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 784
Bydliště: Lanškroun

Zobrazit nabídku

Re: Posilování - břišní svalstvo

Příspěvekod Roman » úte 17. zář 2013 5:26:18

To sú myšlienky od tohoto autora - http://radovangergel.blog.sme.sk Alternatívne cviky sú napr. na tomto videu - http://www.vladozlatos.com/blog/clanky-o-pohybe/ako-efektivne-precvicit-brucho-za-90-sekund.html
Ja má problémy s chrbticou - vyskočená platnička, preto necvičím mŕtve ťahy. Po ich odcvičení som vždy cítil, že to na chrbticu nie je dobré. So skápačkami (naklonená lavička, závažie, max náklon trupu do roviny s podlahou) nemám problím. Robím ich 3x15, pomaly, 3x15 vystieranie nôh a 4x6 dvíhanie nôh vo vise, všetko 2x do týždňa. Zoberte si, koľkokrát za deň sa zohnete. To nie sú čísla na zodratie chbtice, hlavne keď sú pohyby robené pomaly.
Roman
 


Zpět na Jednotlivé cviky

cron
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

Přihlásit se