Doplňky stravy

Protein

Protein

Příspěvekod vilik28 » sob 20. říj 2012 14:11:25

Zdravim, chtěl bych se zeptat jestli je dobrá investice do proteinu od značky Weider, konkrétně Gold Whey. Chtěl bych nabrat svalovou hmotu. Je mi 18 let, měřím 185 cm a vážím 84. Předem děkuji za odpověď :)
vilik28
 
Příspěvky: 23

Re: Protein

Příspěvekod Sobík » sob 20. říj 2012 17:39:40

Ahoj,

značka Weider se řadí mezi ty lepší, takže chybu určitě neuděláš. Je to už sice delší doba, co jsem konkrétně Gold Whey zkoušel, ale jednalo se o chuťově výborný a ve vodě dobře rozpustný prášek.

Další kvalitní značky jsou třeba Amix (moje oblíbená), Reflex, Scitec, případně Aminostar.

Mysli však na to, že pro nabírání svalové hmoty (nebo prostě při zvýšeném kalorickém výdaji) je důležité nestrádat na sacharidové složce stravy, proto pokud nemáš nebo nechceš investovat i do gaineru, vol spíše méně procentní protein, který ti i hned po tréninku doplní větší množství potřebných látek.

Pokud nejsi nastopro rozhodnut pro Weider, z Amixu mohu ještě doporučit třeba Whey Pro Elite 65: http://shop.kulturistika.com/sportovni-vyziva/whey-pro-elite-65/
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 778
Bydliště: Lanškroun

Re: Protein

Příspěvekod vilik28 » sob 20. říj 2012 19:06:04

A k čemu mi bude ten gainer ? Omlouvám se ale v tomto ohledu jsem naprostý amatér :) Bude mi to k něčemu, když budu mít jen tento protein ? Bude nějaký výsledek ?
vilik28
 
Příspěvky: 23

Re: Protein

Příspěvekod Sobík » sob 20. říj 2012 19:38:19

Gainerem (laicky je to opak proteinového nápoje - hodně sacharidů, málo proteinů ve složení) doplníš především cukry (energii), které tělo potřebuje po tréninku předně. Nejběžnější řešení je opravdu takové, že si sportovci kupují jak balení gaineru, tak i proteiňáku a podle svých potřeb pak dávkují to nebo to, případně oboje. Pokud bys měl pouze vysokoprocentní protein (hodí se spíš do redukce váhy - k hubnutí), který bys užíval i hned po tréninku, tělo by si nim přijaté bílkoviny začalo pracně přetvářet na sacharidy a užitek by pak byl minimální (je to navíc zbytečně nákladné řešení). Proto je vhodnější zvolit již zmíněný proteiňák, který obsahuje v dávce vyšší množství sacharidů.

Nechci tě od nákupu jakéhokoli doplňku odrazovat, ale než se k tomu opravdu rozhodneš, měl bys mít v pohodě jídelníček. Pokud nyní nepřijímáš v běžné stravě dostatek základních živin (sacharidy, bílkoviny, tuky), může tě to svádět tento doplněk využívat nevhodně (jako náhradu jídel) a pak to budou vyhozené prašule.
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 778
Bydliště: Lanškroun

Re: Protein

Příspěvekod vilik28 » ned 21. říj 2012 11:00:21

A jak má vypadat ideální jídelníček ? Ve zkratce ? Takže co je podle tebe jako nejideálnější řešení k nabrání svalové hmoty ? Koupit si protein s nízkým obsahem procent a nebo koupit s vyšším a k tomu ještě gainer ? Děkuji
vilik28
 
Příspěvky: 23

Re: Protein

Příspěvekod Sobík » ned 21. říj 2012 21:12:24

Pokud chceš nabírat svalovou hmotu, měl bys stravou přijímat alespoň 1,6 gramů bílkovin na kilogram své váhy (cca 140g bílkovin denně). Rostlinné (obiloviny a luštěniny) i živočišné (vejce, mléko, maso) nejlépe v poměru 1:1.

Sacharidy - převážně složené (rýže, brambory, těstoviny), před a po tréninku klidně jednoduché cukry (ovoce, gainer). Zde 4-6g na kilogram tvé váhy, ale je to silně individuální. Záleží na metabolismu, celkové denní aktivitě a dalších faktorech. Nelze tedy přesně říci - člověk musí vysledovat sám na sobě, zda přijímá moc, málo nebo akorát.

Tuky především rostlinné a v malém množství i živočišné. Jsou především zdrojem energie.

Vlákninu, vitamíny, minerály - aspoň z ovoce a zeleniny.

To celé rozložit na 5 až 6 jídel denně a nezapomínat na pestrost. ;-)

Takhle je to asi ve zkratce k velmi obecné skladbě jídelníčku, pokud chceš objasnit něco konkrétního z výše uvedeného, ptej se.

Ohledně těch doplňků. Tělo po zátěži potřebuje doplnit hlavně sacharidy (rychlé, jednoduché), ale je vhodné dát mu s nimi rovnou i bílkoviny. Pokud bys jel opravdu tvrdé tréninky a máš všeobecně problém s přibíráním, pak bych volil samostatně gainer a proteiňák (dávku toho a dávku toho smíchat a vypít najednou). V ostatních případech bych volil spíš nízkoprocentní protein.

A abys těch informací neměl málo, před případnou koupí gaineru bys měl nejlépe zvolit takový, který se složením aminokyselin (jeho proteinové části) bude doplňovat s proteinovým přípravkem, abys z obou vytěžil co nejvíc. Ale na to pak klidně mrkneme společně.
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 778
Bydliště: Lanškroun

Re: Protein

Příspěvekod vilik28 » pon 22. říj 2012 15:13:31

Téda :) To je opravdu mnoho informací. Musim si to párkrát přečíst abych to vše pochopil a zapamatoval si to :) A mohl bys mi nějaký takový gainer nebo protein s nízkým obsahem doporučit ? Děkuji moc za tyto cenné informace a rady a hlavně za tvojí ochotu :)
vilik28
 
Příspěvky: 23

Re: Protein

Příspěvekod Sobík » pon 22. říj 2012 15:39:19

Při volbě gainer+proteiňák bych volil tuto kombinaci (opět výběr z mé oblíbené značky, ale raději doporučím něco, co mám vyzkoušené a ověřené):

http://shop.kulturistika.com/sportovni-vyziva/whey-pro-elite-85/
http://shop.kulturistika.com/sportovni-vyziva/carbojet-basic/

Jako nízkoprocenťák bych pak šel do Whey Pro Elite 65, na který jsem odkaz vkládal už v první reakci:

http://shop.kulturistika.com/sportovni-vyziva/whey-pro-elite-65/

Porovnával jsem zmíněné proteinové přípravky i s Gold Whey a co se týče složení vychází Amix lépe.

Odkazy jsou z obchodu serveru kulturistika.com. Většinou mají vše skladem a rychle reagují, navíc po registraci získáš hned slevu, takže se čásky za produkty o několik procent poníží. Jako další skvělej obchod mohu doporučit goldfitness.cz. Pan Krauz velmi slušný a ochotný člověk a většinou máš zboží druhý den doma, jen sortiment mají víc omezený.
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 778
Bydliště: Lanškroun

Re: Protein

Příspěvekod vilik28 » úte 23. říj 2012 16:24:54

Děkuju moc za rady. Mě se úbec nechtějí kupovat oba přípravky. Nejradši bych koupil jen jeden s tím to musí jít taky ne ? :) Ten CARBO JET vypadá dobře, to je taky v podobě prášku ? Děkuji za odpověd. Mám ještě jednu otázku, někde jsem slyšel že místo gaineru se dá používat hroznový cukr. Co je na tom pravdy ? Jinak jídelníček jsem už upravil a pojedu podle něho. Děkuji moc za tvou pomoc. :)
vilik28
 
Příspěvky: 23

Re: Protein

Příspěvekod Sobík » úte 23. říj 2012 16:54:17

Když to shrnu...

  • Na domácí posilování s vlastní vahou nebo lehčím závažím netřeba doplněk žádný. Stačí vhodně jíst.
  • Při těžším tréninku v posilovně už bych uvažoval aspoň o nízkoprocentním proteiňáku (pokud by sis nápoj nenechával míchat přímo ve fitku).
  • Pokud chceš jet opravdu tvrdé tréninky, chce to mít vymakanou stravu a už se vyplatí investovat i do doplňků.

CarboJet je také v prášku, ale jedná se o gainer. Obsahuje velmi malé množství bílkovin.

Hroznový cukr pro doplnění energie může být vhodnou alternativou. Ale jedná se pouze o cukr (glukózu) s vysokým glykemickým indexem (tělo ho rychle zpracuje). Nedá ti nic navíc. Výhoda gaineru oproti hrozňáku tkví v tom, že obsahuje i další prospěšné látky (bílkoviny, vitamíny, minerály, zdravé tuky a můžeš si vybrat z mnoha příchutí - vše většinou ve vyváženém poměru).

Doporučil bych ti nyní cvičit jen s vyladěným jídelníčkem. Pokud jsi ho do teď moc nedodržoval, bude to k růstu svalů stačit. Pokud ale i tak chceš nějaký doplněk zkusit, jdi do nízkoprocentního proteiňáku (na zkoušku třeba jen kilové balení) a k tomu si zakup ten hroznový cukr, který si do něj přimíchávej.

Strava, trénink a dostatečný odpočinek - to jsou základní stavební kameny. Doplňky jsou až daleko za nimi. ;-)
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 778
Bydliště: Lanškroun

Re: Protein

Příspěvekod vilik28 » úte 23. říj 2012 17:39:02

Tak super. Teď už v tom mám konečně jasno :) budu to vše dodržovat a o svých pokrokách tady budu psát :) kdybych měl nějakou otázku tak ti určitě napíšu. Jsem ti velmi vděčný, moc jsi mi pomohl :)
vilik28
 
Příspěvky: 23

Re: Protein

Příspěvekod vilik28 » čtv 25. říj 2012 19:04:36

Zdravim. Tak zas otravuju :D mám ještě jeden dotaz, ten nízkoprocentní protein..jaký bys mi mohhl doporučit ? Našel jsem tenhle. Co na něj řikáš ? Děkuji


http://www.suplementy.cz/zbozi/4415/Whe ... --Amix.htm
vilik28
 
Příspěvky: 23

Re: Protein

Příspěvekod Sobík » čtv 25. říj 2012 19:19:49

Je to pořád ten samý, který jsem zmiňoval v předchozích příspěvcích, takže může být. ;-)
Lavita - Sobík
Sobík
 
Luboš Lerch
Lifestyle Coach
Poradce pro výživu
IČ: 74121014
 
Příspěvky: 778
Bydliště: Lanškroun

Re: Protein

Příspěvekod vilik28 » pát 26. říj 2012 14:40:15

Ok :) Objednávám a děkuji
vilik28
 
Příspěvky: 23

Zobrazit nabídku

Re: Protein

Příspěvekod Martin » stř 31. říj 2012 14:30:40

Zdravím,četl jsem toto vlákno a je tady celkem dost užitečných rad .Měl bych také nějaké dotazy.Cvičim cca 4 měsíce 3x týdně a od počátku chodim do posilovny,od počátku mám upravený jídelníček jim 5-6x denně,ke snídani(V 5h ráno) jim každý den ovesné vločky s mlékem větší porci,v 8 svačim v práci obvykle 2 cereální rohlíky a k tomu nějaký sýr nebo šunku,záleží co si koupim a na co mám chut nebo to střídám s polotučným tvarohem a k tomu nějaký kousek ovoce případně zeleniny a to pravidelně,v 11 obědvám to je prakticky to co s přítelkyní uvaříme,jsou to těstoviny,brambory,rýže a i normální věci omáčky atd abychom nejedli pořád to samé,v půl 3 přijdu domů a svačim zase bud 2 cerealni rohliky+něco k tomu jsou to převážně sýry,bud plátkový,tavenný,gervais jak jsem psal dle chuti nebo polotučný tvaroh a zase nějaký kousek ovoce nebo zeleniny.Další svačinu mám v 17.00h to jim před posilovnou tvaroh+zelenina/ovoce chodím do posilky od 17.30-17.45h.V den kdy chodim do posilky(pondělí,středa,pátek) jim obvykle k ranní svačině tvaroh a k další svačině v 5 jim taky tvaroh a pak večere to je podobné jak s obědem co si prostě uvaříme.Měřím 187cm,vážil jsem okolo 80kg jelikož jsem rok před posilováním hubnul byl jsem trochu oplacaný :D od doby co posiluju jsem přibral cca 3-4kg nic slavného,na svalech je to taky určitě znát ale taky ne tolik ale rozdíl je.Už od počátku posilování přemýšlím nad proteiňákem ale chtěl jsem chviličku počkat at to do sebe neláduju hned z kraje,ted jsem se rozhodl, že přišel čas nějaký proteiňák koupit aby svaly začaly růst a něco bych ještě přibral.Myslím,že by zatím stačil nízkoprocenťák.Samozřejmě,nechci platit hodně ale nevím abych zas nekoupil něco co spíš uškodí než pomůže,pokud bude potřeba raději připlatím,našel jsem např ten Whey co na to říkáš?Koupil bych už zrovna věší balení at mi to chviličku vydrží.Díky za reakci ;)


http://www.fitness13.cz/p455-fitness-au ... 2270-g.php
Martin
 

Další

Zpět na Doplňky stravy

cron
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

Přihlásit se